måndag 21 juli 2008

Klar mental bild

I lektion nummer 14 fastnade jag lite när jag skulle ta fram mina CMI, Clear Mental Images - Klara Mentala Bilder.

Jag vet vad jag vill, det är inte det som är problemet. En cmi ska vara väldigt tydlig och detaljerad, och väldigt engagerande. Sånt som får hjärtat att bulta extra hårt när man tänker på det. Alltså oftast inte pengar, utan det man kan göra med pengar, eller utan.

Mitt problem var att om jag gör bilden alltför detaljerad, kanske det inte är exakt det jag vill ha, när allt kommer omkring.

Och om min önskan innefattar en specifik person kanske den personen inte vill vara en del av mina planer.

Mina kurskamrater visste dock på råd. Genom att lägga till "detta, eller något ännu bättre" och "om det är för allas bästa" i mina önskningar, kringgår jag problemet.

Så nu kan jag jobba vidare med att skapa mina klara mentala bilder av det jag vill ha, och förhoppningsvis uppnå resultat inom kort.

Inga kommentarer: