måndag 14 juli 2008

Hur du får massor av pengar till vad som helst -snabbt!

När man har läst The science of getting rich, och gått med i nätverket på Rebecca Fines hemsida, får man också möjligheten att få en gratis minikurs om bygger på en annan bok, How to get lots of money for anything - fast! Den bygger på samma principer som The science of getting rich.

Jag har inte hunnit göra den ännu, men informationen om boken verkar nog så fascinerande. Författaren Stuart Lichtmann lär ut en teknik som han kom på när han läste till ingenjör på universitetet. Han läste alla ingenjörsämnen samtidigt och även psykologi och ekonomi! Det han upptäckte var att hjärnan fungerar som en stråkkvartett: den består av fyra olika "hjärnor" som fungerar på olika sätt. Om man vill nå sina mål inom vilket område som helst, så måste man få alla "hjärnor" att spela samma melodi; vänster hjärnhalva - med ord och logik, höger halva - med bilder och mönster, mittenhjärnan - med känslorna och hjärnstammen - med fysisk aktivitet. Metoden bygger också på att lära sitt undermedvetna att automatiskt tänka framgångstankar genom att använda gamla framgångar. Han har framgångsrikt lärt ut sin metod under många år till bl.a. Ikea och Volvo för 25 000 dollar om dagen.

Även om han själv verkar vara helt exceptionell, så ska tekniken vara så enkel att vem som helst kan lära sig den. Efter en nära döden upplevelse i en bilolycka vill han lära tekniken till så många som möjligt, eftersom 8 av 10 företag i USA går i konkurs inom fem år och 95 % av alla som fyller 65 i möjligheternas land är barskrapade. Det bästa sättet att avhjälpa fattigdom är att hjälpa människor att bli rika.

Ett exempel från en nöjd läsare (min översättning):

"Hej Stuart!
Jag laddade ned 'How To Get Money for Anything Fast' runt 12 oktober. Vid slutet av året - genom att använda din CT/SA process - hade jag avslutat ett väldigt jobbigt 3 1/2 år förhållande; hittat den som jag tror är mitt livs kärlek och fått en 400% ökning i mitt företag jämfört med samma period året innan!
Jag är chockad!
Tack för ditt enastående arbete och det du hjälpt mig att uppnå under de väldigt utmanande senaste 18 månaderna"
Robert Gutierrez


Läs vad en svensk läsare tycker på bloggen PROEGOS.

Inga kommentarer: