torsdag 21 augusti 2008

Snöbollen börjar rulla

Långsamt märker jag hur mina tankar förändras, och faktiskt också mitt beteende. Jag låter mitt mål vara min ledstjärna vad än jag gör, och försöker göra allt från att borsta tänderna till att blogga på ett framgångsrikt sätt. Mr Wallace hävdar att om man gör allt på ett framgångsrikt sätt, så måste allt man gör bli framgångsrikt.

Jag känner mig lyckligare. Vilket är rimligt eftersom en av de grundläggande teserna bakom tekniken är att det inte finns någon väg till lycka, lycka är vägen. Det blir så mycket enklare att vara lycklig då. För att man måste :)
Hittills har det varit mitt enda framsteg (vilket iofs inte är så illa). Men i förrgår trillade en pollett ned när jag gjorde lektion nr 22. Jag insåg att vägen till målet inte är en spikrak linje från här till där. Det kan mycket väl, och mycket troligare, handla om att kryssa sig fram som en segelbåt.
I går började min snöboll att rulla. Inte mindre än tre tillfällen att tjäna pengar infann sig. Två av dem är redan en done deal. Nu ser jag med stor förväntan fram emot att se min snöboll börja växa.

Inga kommentarer: